Follow the sun.....naar Haiphong - Reisverslag uit Haiphong, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu Follow the sun.....naar Haiphong - Reisverslag uit Haiphong, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu

Follow the sun.....naar Haiphong

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 December 2016 | Vietnam, Haiphong

We werden wakker met uitzicht op regenachtig Hoi An, maar wij pakten zingend onze spullen in. Eten, douchen en hup, nog even de deur uit naar onze vaste taartjestent! Eerst even rondje door de stad, het was zowaar even wat droog! Langs de leuke geveltjes, galerietjes, marktstalletjes, kledingzaakjes, nog even wat gepast en toen was het weer hoog tijd voor zo'n heerlijk taartje en superlekkere koffie :)
We zorgden er voor op tijd terug in het hostel te zijn, waar ons vervoer naar het vliegveld klaarstond. Zo simpel als het was om het ticket te boeken, zo simpel was het prettig overzichtelijke vliegveld, het inchecken en door de douane heen. Zelfs het gevulde drinkflesje mocht in de rugzak blijven zitten.
Alleen het wachten duurde wel even, we hadden nogal ruim de tijd genomen, maar meer dan 25 min. hadden we niet nodig om naast de vertrekgate plaats te kunnen nemen. Wat eten, wat kletsen, wat winkeltjes kijken, nog een beetje zitten en toen eindelijk, met 15 min. vertraging zaten we in het vliegtuig. Omdat het een binnenlandse vlucht van Danang naar Haiphong was, bestond 3/4 van de passagiers uit Aziaten. Voor we goed en wel zaten, stegen we op en even later vlogen we IN DE ZON!!!
Zo'n uurtje later landden we weer en binnen notime hadden we onze backpacks en zaten we in een taxi, die precies in de rechte lijn, die Evelien op haar telefoon uitgezet had, naar ons hostel reed. Hij kreeg de kans niet om ons te neppen, want die kleine terrier naast me hield het goed in de gaten! :D
Ingecheckt, prima kamer en op zoek naar avondeten. Het werd uiteindelijk de Thai naast het hostel, heerlijk gegeten met sfeervolle muziek erbij. Twee jonge mensen, een met viool en een met gitaar, speelden daar bekende nummers, het was echt bijzonder!
Later op de kamer ons verblijf voor morgen geregeld, bekeken hoe we de boot kunnen vinden, nog even met Guus gebeld, kortom een fijn dagje achter de rug!