Naar Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu Naar Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu

Naar Cat Ba

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

02 December 2016 | Vietnam, Cát Bà

Na een wat onrustige nacht (erg gehorig hier :( ) en een ontbijt, wat we niet echt konden waarderen, nog even snel de enorme supermarkt tegenover het hostel, ingelopen. Ogen uitgekeken, hypermoderne supermarkt met van alles en nog wat, maar ook lappen vlees her en der, en enorme vissen, die je glazig aanstaarden....
Op zoek naar de pier, waarvandaan we de boot naar Cat Ba zouden nemen. Na een kwartiertje lopen, lang genoeg om te weten dat ik toch iets teveel in mijn backpack had meegenomen, vonden we een ticketoffice met daarop een plaatje van een snelle boot naar Cat Ba. Maar het is nog steeds Azië, niets is wat het lijkt! Uiteindelijk na een paar uur wachten, de boot van 10.00u was net weg, konden we om 12.00u de boot op. Een oude verroeste bak, met stoeltjes maar ook ruimte voor kippen en varkens. Maakte ons niet uit, we zaten er prima, tussen de Aziaten. Varend langs de havens van Haiphong, waar enorme schepen lagen en voeren, een brommerferry, vissersbootjes en nog wat los spul, genoeg te zien!
Op Cat Ba naar ons hostel, prima plek. Na de lunch gingen we op stap naar het strand, had ik al gezegd dat de ZON SCHEEN? Heerlijk, heerlijk, wat had ik dat gemist, lekker in korte broek en t-shirt, drankje op het strand en alle foto's zijn meteen veel mooier! :)
Rondom de rots liep een wandelpad uitgehouwen in de rots, en de mooiste uitzichten over al die eilandjes hier, de zon die onderging, het was idyllisch! Heerlijk vis gegeten bij ons hostel, trekking geregeld voor zondag, morgen gaan we fietsen, kortom, hier blijven we nog een aantal dagen, plannen genoeg en genoeg leuke dingen te doen!

• 02 December 2016 - 15:37

Miranda Van Rooijen:

Superleuk om je reis mee te maken zo!!!

• 02 December 2016 - 15:41

Hilde:

Leuk Marianne, ik word helemaal vrolijk van je enthousiaste verslag!! Lekker genieten en maak mooie herinneringen!!

• 04 December 2016 - 21:40

Margreet:

Ha, wat is het leuk om met jullie mee te lezen- en te leven! Geniet er nog even van!