Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu

Cat Ba

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

03 December 2016 | Vietnam, Cát Bà

Lekker geslapen, lekker ontbeten, klaar voor de nieuwe dag! Helaas was de zon vandaag even elders, maar dat was niet zo heel erg, de temperatuur is prima. Evelien had op internet gezien, dat er hier een plaatselijke Azië-outdoor organisator zat en daar gingen we eerst even langs. Zij wilde nl misschien wel een middagje klimmen (een van haar hobby's) en ze organiseerden ook yoga-sessies op het strand. Dat leek ons wel wat en de yoga gaan we vanavond doen, het klimmen misschien later in de week, zij dan hè, ik niet!
Een fiets geregeld, die het zowaar goed deed, harde bandjes had, alleen een zadel had wat steeds naar beneden zakte. Bij de eerste beste heuvel trapte ik mijn ketting eraf....ik wilde al terug, maar mijn kind, van alle markten thuis, draaide de fiets om en legde de ketting zo weer terug en de versnelling deed het daarna nog beter dan ervoor :)
Het was een beetje saai fietsen, dus na een kilometer of 4 en steeds stijgende wegen had ik er wel tabak van. We draaiden om en reden al weer wat terug, toen we nog een zijweg zagen die wat meer naar de kust leidde. Voordeel van de twijfel....en het werd nog best leuk! Beetje prutsweg, maar met de mountainbike lukte dat best, vooral toen ik met een snoeppapiertje mijn zadel zo vast had gezet, dat ie voorlopig op deze hoge stand zal moeten blijven staan! Op de terugweg kwamen we langs een hostel, waarachter een rots met een trap liep. Dat wilden we wel even zien, maar het uitzicht viel een beetje tegen. Wat niet tegenviel, was de appelpancake en het koude colaatje, wat we hier konden krijgen. Terug bij het hostel een boek gepakt en doorgefietst naar het strandje. Er was geen zon, maar het was zeer relaxed liggen met een boekje, Evelien heeft zelfs nog gezwommen!
Nadat we de fietsen ingeleverd hadden, even chillen en een hapje eten. Rond 18.00u., het is hier dan ook donker, naar het verzamelpunt voor de yoga. Op brommertjes werden we naar een strandje gebracht, waar in een cirkel om ca 10 vuurpotjes, de yogamatjes klaarlagen. Anderhalf uur lang deden we ons best, begeleid door het geluid van de branding, het licht van de kaarsjes en wat bootjes op het water, de schaduwen van de bergen om ons heen en af en toe wat sterren. Het was bijzonder, ja vredig zou ik bijna zeggen. Ik heb wel een beetje gesmokkeld, want sommige posities waren te heavy voor mij. Ik was dan ook verreweg de oudste deelnemer....:)
Terug weer op het brommertje naar het centrum, waar op een groot podium een aantal zangers en zangeressen hun uiterste best deden. Het was ter gelegenheid van het 1e Cat Ba Environment Podium, om het milieu te sparen en Cat Ba te beschermen. Dat lijkt wel nodig, want er wordt hier rücksichtlos gebouwd en uitgehakt, alles ten behoeve van de toeristen.
Het geluid van deze Vietnamese zangers klinkt ons zeer onbekend in de oren, de dames haalden grote hoogtes, maar of wij het nou echt mooi vonden.....
Nog een kopje thee, en onze schone was weer terug, mijn verhaaltje en dan weer de luikjes dicht, morgen gaan we de jungle in!

  • 03 December 2016 - 16:50

    Herman Walker:

    Hi family,
    Wat een reis! Ik word al moe van het lezen laat staan als ik jullie had vergezeld!!Ik vrees en terecht dat ik al gelijk was gedumpt. Nu is de reisgids ook wel geweldig!! Evelien, chapeau!!
    Nog een fijne reis verder en ook groetjes van Guus, die komt net binnen. Snert eten! Raar he!

    Groetjes uit ASpeldoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Cát Bà

Mijn eerste backpack-reis

Met mijn dochter op stap, backpackend door Vietnam

Recente Reisverslagen:

10 December 2016

Nôi Bài Airport, Hanoi

09 December 2016

Hanoi

08 December 2016

Cat Ba strand

07 December 2016

Hang Thép Nghiêng

06 December 2016

Lanha Bay en Halong Bay
Marianne

Actief sinds 18 Nov. 2016
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6541

Voorgaande reizen:

19 November 2016 - 10 December 2016

Mijn eerste backpack-reis

Landen bezocht: