Exciting Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu Exciting Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marianne Abbing - WaarBenJij.nu

Exciting Hanoi

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 November 2016 | Vietnam, Hanoi

Exciting, dat is het woord! We waren echt bekaf na al die reisuren, maar ook al die indrukken al van gisteravond! Miljoenen brommers, die overal en nergens rijden, met hun hele huisraad, groentetuin of familie achterop, of hun vriendinnetje die schrijlings met een kort rokje achterop zit, al dan niet met hun mobiel voor hun neus...
Na het ontbijt trokken we de stad in, naar een meer midden in de stad, waar een tempel en een pagode op een eilandje middenin liggen. Daar bij een koffietentje Vietnamese stroop (dat ze hier koffie noemen) gedronken een strijdplan voor de komende dagen gemaakt. Dwars door de stad door de franse wijk langs een pleintje, waar chi gong beoefend werd, ik herkende het meteen!
We wilden ook nog naar de botanische tuin, aan de andere kant van het centrum. Een fietstaxi, heeft ons daar heen gebracht, ook een belevenis: links van de weg, door rood, dwars door brommerstromen en voetgangersdrommen, het boeit ze niet, gaan! Evelien is een ster in afdingen, ik (nog) niet.....
Na even chillen in een (geüpgrade) kamer, zijn we naar een bookingoffice gegaan en hebben de trip voor morgen geregeld: naar Sapa, een bergstreek in het noorden, waar we met de bus heen gaan. Daar doen we een trekking, slapen bij locals en gaan de volgende dag de bergen in op een motor.....
Ben benieuwd, woensdag zijn we weer terug in Hanoi, dan maken we weer een nieuw strijdplan! Er zijn nog veel dingen die we willen doen.
We hebben vanmiddag ook nog een waterpoppenshow gezien, een prachtige show met poppen, vuurspuwende draken en bootjes. Begeleid door een Vietnamees orkestje met 2 of 3 prachtig geklede meisjes, die een fantastisch jengeltje produceerden. Geweldig!
Na een heerlijk rijst en noedelmaaltje met vers fruit toe, terug naar het hotel, op tijd naar bed, we worden om 6.30u. opgehaald!!

• 21 November 2016 - 17:28

Dees:

Zo, morgen heb je vroege dienst ;-) .
    Ben benieuwd naar de foto's en de rest van de belevenissen.

• 21 November 2016 - 18:36

Hilde:

Gaaf hoor, wat je allemaal meemaakt. Genieten maar!!